Rok 1920, El Paso, Texas. Jistý libanonský přistěhovalec jménem Mansour Farah se svou manželkou dostali nápad založit si vlastní značku oblečení. Pojmenovávají ji Farah.
Jejich prvním produktem se stala pracovní košile Chambray, která ve své době stála neuvěřitelných 35 centů!
V letech třicátých se ke košili přidaly i další pracovní oděvy, khaki kalhoty a modré džínsy.
Značce Farah se začíná dařit!
V následujícím desetiletí získává velmi lukrativní zakázky. Krom výroby uniforem pro zásilkové služby i zakázku na výrobu vojenských oděvů pro americkou armádu.
Na počátku 50. let firma zakládá Farah Gold, čímž otáčí svou dosavadní strategii o sto osmdesát stupňů.
Ze značky vyrábějící oblečení hlavně pro dělníky a vojáky se nyní stává značkou luxusního, elegantního a módního oblečení. Díky tomuto kroku značka Farah expandovala do celého světa. Doposud byla k dostání pouze v USA.
A konečně se dostáváme k tomu, proč vás s touto značkou chceme seznámit.
Díky rozšíření prodeje do zbytku světa se Farah stává velice oblíbenou značkou především ve Velké Británii, kde si ji oblíbila hlavně mládež z řad Mods a Rude Boys. Přispěla k tomu i slavná móďácká dvojčata s vytříbeným vkusem Chet a Joe Okonkwo, kterým se značka Farah velice zalíbila.
Snad nejoblíbenějšími produkty byly kalhoty Hopsack Frogmouth, které se stávají jedněmi z nejvíce prodávaných kalhot v Anglii.
Začátek 70. let je pro Farah doopravdy úspěšný.
V roce 1971 otevírají obchod v Londýně na Baron Street a o rok později se Farah stává vedoucím světovým výrobcem pánských kalhot s neuvěřitelnými 30 miliony kusů ročně!
Od té doby si značka zachovává svou exkluzivitu a stále vyrábí krásně jednoduché, elegantní a kvalitní pánské košile, kalhoty, obleky i další věci.
Žádnému správnému Modovi by neměl ve skříni chybět alespoň jeden kousek od této legendy!
Píše se rok 1955. Abbot Pederson, šikovný obchodník z Munsingwear, značky spodního prádla a vojenských oděvů, se vrací ze služební cesty v New Yorku.
Do odletu mu zbývá ještě nějaký ten čas, tak jak jinak si ho zkrátit, než pár panáky whiskey.
Dopil a namířil si to ke stanovišti taxíků, jenže díky svému podnapilému stavu špatně zabočil a zabloudil.
Ale osud to tak evidentně plánoval. Abbot se totiž ocitl před obchodem s preparovanými zvířaty, kde si zamiloval vycpaného tučňáka, kterého si, jak jinak v opilosti, okamžitě koupil.
Než dorazil na letiště, tučňák už se jmenoval Pete.
V letadle Pete seděl vedle Abbota, který se svým novým parťákem opět popíjel.
A tehdy se to stalo! Bůh ví, jak přesně to bylo, jestli to byla jen Abbotova opilecká nehoda nebo Pete pípnul něco nemístného… No zkrátka, Abbot Petovi urazil hlavu…
Abbota, který musel být v šoku, zachránila letuška, která tak nevědomky dala vzniknout legendě!
Pohotově Abbotovi sundala kravatu, sebrala Petovu hlavu a kravatou ji připevnila ke zbytku těla.
Při tom ještě prohodila, jak je roztomilý a že by si takto zasloužil být zvěčněn, třeba jako výšivka na košili…
A tak si Abbot ze služební cesty nepřivezl jen kocovinu, ale i perfektní logo!
Značku Original Penguin a její golfová pola představila firma Munsingwear z Minneapolisu hned v roce 1955. Pro svou eleganci se značka rychle stala velmi oblíbenou nejen ve Spojených státech.
Její pola nosili i osobnosti jako Frank Sinatra, Clint Eastwood, a dokonce prezident Nixon.
V roce 1996 značku koupila firma Perry Ellis, která jí v roce 2003 opět přivedla k životu.
Shledala se s velkým ohlasem především u britských Mods, kteří si velmi oblíbili její šedesátkový design.
A my nejsme výjimkou! Pro nás velmi oblíbená značka, jen pro tuzemské subkulturní členy zatím ne příliš známá…
No a prý že z pití nemůže vzejít nic dobrého…
Určitě všichni znáte postavičku v černém obleku a klobouku, ale ne každý asi zná její historii.
Postava v černém obleku a kravatě, bílé košili a ponožkách, černých loaferskách a s pork pie hat. Ikonický symbol 2Tonu, Rude boys a druhé vlny ska se jmenuje Walt Jabsco. Jeho tvůrci byli Jerry Dammers, klávesista skupiny The Specials, který v roce 1979 založil nahrávací studio 2 Tone Records, baskytarista The Specials Horace Panter a grafik John „Teflon“ Sims.
Předlohou se stal Peter Tosch, člen kapely The Wailers, z obalu k albu The Wailing Wailers. Podle tvůrců zde má Peter tvrdý a vzdorovitě jamajský vzhled! Své jméno Walt Jabsco získal podle staré bowlingové košile, kterou měl Jerry Dammers doma.
Těmto třem pánům se podařilo vytvořit neuvěřitelně kultovní symbol, který má snad každý z nás doma na placce, tričku či na sobě jako kérku. Kluci, děkujem!
Frederick John Perry (18. 5. 1909 – 2. 2. 1995) byl světoznámý tenista, trojnásobný vítěz Wimbledonu a jeden ze zakladatelů populární značky Fred Perry. Tím druhým byl rakouský fotbalista Tibby Wegner. Těmto dvěma se podařilo ve 40. letech zapsat do historie vynálezem potítka, čímž odstartovala jejich proslulá značka Fred Perry.
Logem se stal věneček především zásluhou Tibbyho. Fred chtěl mít v logu dýmku, jelikož byl vášnivým kuřákem. Ovšem Tibby namítal, že značka s tímto logem by nemusela mít velký úspěch u žen, a tak přišel s návrhem vavřínového věnce (v antických dobách znak moci a síly jeho nositele a znak tenisového klubu ve Wimbledonu).
Jejich první polo se objevilo na Wimbledonu v roce 1952. Zaznamenalo okamžitý úspěch a značka si hned našla svou klientelu. Začali ji nosit jak lidé z bohatších vrstev, herci a zpěváci, tak lidé z dělnické třídy. Fred byl původem z dělnické rodiny, čímž si získal sympatie oné třídy. Polo košile jim otevřely dveře do světa módy, ovšem časem se jejich sortiment rozšířil snad na všechny části pánského i dámského oděvu.
Za toto těmto dvěma pánům moc děkujeme a jsme rádi, že můžeme mít ve skříni jejich věnečky!
Více tady: www.fredperry.com/brandbook